wtorek, 19 lutego 2013

Razowe, pomarańczowe muffiny z miodem

Dzisiaj zdrowa wersja muffinek. Są bardzo sycące, zjesz dwie i masz wrażenie, że nie zgłodniejesz do końca dnia. Jak zwykle w przypadku muffinów przepis jest prosty, tak jak i jego wykonanie. Z podanych proporcji powinno wyjść 12 średnich ciastek:

* 1 i 1/4 szklanki mąki razowej
* 2 łyżeczki proszku do pieczenia
* 3 łyżki miodu
* skórka otarta z pomarańczy (najlepiej dwóch będzie bardziej aromatyczne)
* 1 łyżeczka kardamonu
* 1 szklanka mleka
* 2 łyżki zrumienionego, przestudzonego masła
* 1 jajko

Wszystkie składniki mieszamy ze sobą do powstania w miarę jednolitej masy, napełniamy nią papilotki i pieczemy w 200 stopniach około 20 minut. Do ciasta możesz dodać kandyzowanej skórki pomarańczowej, rodzynek, tartej czekolady, w zasadzie wszystkiego co lubisz znaleźć w muffinkach. Nie skupiałam się tym razem nad lukrem ponieważ chciałam zrobić w miarę zdrowe babeczki na drugie śniadanie. Zmieszałam łyżkę syropu klonowego z łyżeczką białego rumu i po prostu pomalowałam mieszanką jeszcze ciepłe muffimy. Część w nie wsiąknęła, a reszta utworzyła na wierzchu błyszczącą glazurę. Troszkę śmiesznie wyrosły, jakby bokiem. Są delikatne, mięciutkie w środku i na pewno posmakują Ci, oczywiście jeżeli lubisz wypieki z mąki razowej.

2 komentarze:

  1. świetny blog, strasznie mi sie podoba. dodaję do obserwowanych. Pozdrawiam .
    http://lubieessc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń